۱۲/۱۸/۱۳۸۶

سربو

با این که من از سوئد ها خوششم نمی یاد . متنفر نیستم ها اما ازشون خوشم هم نمیاد. خیلی یخ و سرد و بی مزه هستند. اما به قول یه دوست ایرانی سوئدی مون راه حل های خوبی برای زندگی دارند.
مثلا یه نوع زندگی تو سوئد متداول هست که اگر اشتباه نکنم بهش می گویند سربو
شاید تا به حالا زیاد شنیده باشید که دو نوازدواج نکردن ولی باهم زندگی می کنند.حالا این مدل زندگی سربو دقیقا عکسش هست. یعنی دو نفر باهم ازدواج کردند اما جدا جدا زندگی می کنند .

شاید به نظر شما خنده دار بیاد اما من فکر می کنم این خیلی روش خوبی هست . مخصوصا برای من و این الفی الفی که تو زندگی هر کدومون از یه چیز خوشمون می یاد و یه سازی می زنیم .
مثلا من به قول الفی الفی عین این دهاتی کله سر ( میرم گوسفند بچرونم) بلند می شم . از همون کله سحر عاشق سر وصدا روز رو با یه موسیقی تند شروع کردن دوش گرفتن و یه صبحانه مفصل خوردن شروع می کنم . الفی الفی لنگ ظهر که چه عرض کنم دم غروب از خواب بیدار میشه یه قهوه به یه کمی شیرینی یا سریال بد مزه میخوره آرام بی صدا بدون دوش گرفتن ( همیشه نصف شب حموم میگیره آن حداقل سه ساعت) میره پشت میز کارش تا ۴ صبح یه نفس کار می کنه بعد میاید آن وقت تازه نهار می خوره . تا امروز که من خدمت شما هستم ندیدم که این حداقل دو روز در یک ساعت مشخص غذا بخوره حالا هر وقت شد میخوره مهم نیست . بر عکس من که باید هر روز سر ساعت غذا بخورم فکر تمام روز رو گیج و منگم .

گاهی وقتها فکر می کنم من عین ماشین هستم همین که روتین زندگی ام به هم میخوره همون از صبح بیدار شدن بهم میخوره آن روز تبدیل به یه آدم دیگه میشم.
حالا با این شوهری که من دارم با این خصوصیات اخلاقی که من دارم ببین چه شتر گاو پلنگی میشه . چاره اش چیه ؟!! به نطرم تنها چاره همین مدل زندگی سربو هست به محص این که وضع مالی خوب بشه یه خونه دو طبقه میگیریم هر کدوم تو یه طبقه ساز خودش رو میزنه .
البته فعلا که به طور طبیعی دجار زندگی سربو شدیم . الفی الفی رفته انتاریو . دختر ه از صبح تا شب هزار بار می پرسه ددی من کجاست ؟ آي میس مای ددی . حالا الان بریم خونه ددی هست ؟ بعد هم لب و لوچش رو آویزون می کنه میگه ددی داره کار می کنه .فردا میاید .
البته ناگفته نماند که دختره هم انکار ازمدل زندگی سربو بدش نمیاید. هر وقت می خواد بره رستوران میگه فقط من و تو ددی نیاید .




راستی این قدر پرت و پلا گفتم من تا حالا به شما گفته بودم مزخرفترین جای دنیا برای زندگی کردن ژاپن هست. تا وقتی که توش هستی نمی فهمی چه زندگی مزخرفی داری همین که ازش زدی بیرون تازه می فهمی که روزگار نکبتی داشتی و خودت خبر نداشتی.
برای جمله پایانی هم جونم براتون بگه که ای کاش ای کاش این استان به این خوشکلی کانادا با این همه قابلیت توسط یه افرادی فقط یه کم فقط یه کم لایقتر از این که الان هیا تو این ده سال گذشته بوده اداره می شد .
فکرش بکن فقط اگر این افراد فقط یه کم فقط یه کم لایق تر بودند این شهر این هم به جای پیشرفت پسرفت نمی کرد. شیطونه می گه تمام این افراد رو صادر کنم ایران ها انصاف آن جا در کنار هم نوعانشان بی عرصه شان جای بهتری برایشان خواهد بود . این طور نیست ؟!!!!!

امشب حالا هر کشور رو زمین بود گرفتم ها

۱۰ نظر:

ناشناس گفت...

روز زن مبارک تیلا جونم
ویولت

ناشناس گفت...

سلام
اول روز زن رو تبريك ميگم
بعد به نظره من سوئد يه خوبي هايي داره و يه بديهايي خوبيش به نظره من بيشتره پس لذت ببر
راستي اين آدرس وبلاگ منه http://kasper.ir/
اگه مايل بودين لينك بدين و بعد خبرم كنين تا بهتون لينك بدم
مرسي

ناشناس گفت...

تیلای نازنینم ! روز زن رو تبریک گفته امید دارم روزی زنان سرزمینم از یوغ جهل شریعت رها خواهند شد.

ناشناس گفت...

بالائی من بودم نازنین
امیر

ناشناس گفت...

سلام تیلا خانمی ... اول این که روزت مبارک ... بعدش این که ببین اگه لازم دارن ما اینجا گلی مسئول پسئول زمین مونده و ترشیده برای صادرات داریم ... از بسس نفت آوردن سر سفره هامون همه سیر شدن و مسئولا هم بیکار ... سبز باشی عزیز ..

ناشناس گفت...

تیلا جانم .. این نوشته فقط از دهن خودت در اومده بود .. معلوم بود .. همون نثر قدیمی عاشق کش .. جای شوهرک خالی نباشه ... تلسی منو ببوس

بادبادکها گفت...

یخ و سرد و بی مزه صفتهای بجایی هست واسه این سوئدی ها. اما از هر ده هزارتا یه خوب توشون پیدا میشه.

ناشناس گفت...

انگار زياد سرحال نيستی... اميدوارم همسر زودتر برگرده و جاش اينقدر خالی نباشه! زندگی زناشويی هم در واقع هنر جمع کردن همين اضداد و تفاوتهاست، خودت بهتر ميدونی.

ناشناس گفت...

تیلا جانم

سال نو مبارک .. امیدوارم سال جدید سالی سرشار از موفقیت شادی و سلامتی برای تو همسر عزیزت و تلسی عزیزم باشد .. با بهترین آرزوها

ناشناس گفت...

تیلا جان سلام.سال نو مبارک.من دفعه اول که در این قسمت چیزی مینویسم و اصولا اهلش نیستم ولی راستشو بخوای مدتهاست که از خوانندگان وبلاگ قشنگت هستم و غیر از قسمتهایی که صحبت از سیاست میشه از بقیه قسمتها واقعا لذت میبرم(آخه من از سیاست متنفرم!).بیشتر مواقع نوشتهات انرژی متبت به آدم میدن(متل وبلاگ آوایدل که از اینجا پیداش کردم ولی الان خیلی وقته که مطلب جدیدی بهش اضافه نشده یا شایدم من آدرس جدیدشو ندارم)ولی الان مدتی که نوشتهات اون انرژی همیشگی رو ندارن.فکر میکنم برات مشگلی پیش اومده که البته امیدوارم من اشتباه کرده باشم.فقط خواهش میکنم هیچ وقت زود قضاوت نکن وهیچی رو هم زیادی گنده نکن.توی زندگی همه هم روزهای آفتابی هست و هم ابری و یا بارونی و طوفانی.مهم اینه که در روزهای ابری و بارونی ویا طوفانی حس قشنگی رو که در روزهای آفتابی داشتیم رو فراموش نکنیم ویا زیر سوال نبریم و سعی کنیم تمام تمام ذهن و فکرمون رو متوجه اون روزا بکنیم.مطمئنم که اگر این کار رو بکنیم به روزهای آفتابی تر و گرم تر از گذشته میرسیم.من خودم این رو امتحان کردم.

Lilypie 3rd Birthday Ticker