۹/۱۱/۱۳۸۷

آخرین پست


این آخرین پستی هست که از آلمان و از این خونه می نویسم. نمیدونم چرا می گویند رفتن همیشه پرغم هست!! من که خیلی خوشحالم شما رو نمیدونم؟! خوشحالتر از آنم که بخواهم براتون توضیح بدهم.

اما براتون بگم که شب رفتنم از هیروشیما( ژاپن) یکی از غم انگیز ترین شب های زندگیم بود. آنقدر غمگین که هنوز بعد از گذشت سه سال با یاد آوریش گریه ام می گیره.
کاملا ایمان دارم رفتنم از آن کشور کاملا عاقلانه و به موقعه بود.
اما به هر حال کندن از آن همه خاطرات و رفتن خیلی خیلی کار سختی بود. چقدر شب سردی بود.


دخترم می پرسه خونه جدیدمون کجاست؟!! می گم پرتقال! به میوه تو ظرف اشاره می کنه میگه: هر سه تا مون؟!! می توانیم این جا زندگی کنیم؟!!



هر چند خواهش کرده بودم به من تو بالاترین لینک ندهید. اما برادران و خواهران بالاترینی بر منت گذاشتن و ما لینک فرمودند.
هر چی فک , فامیل, آشنا, دوست در کانادا داشتم روانه این وبلاگ شدند. دیگه همه راه این وبلاگ رو یاد گرفتند. از آن جایی که اسمم بالای وبلاگ هست کلی همه نگران سلامت ام بودم. که به هم اطمینان میدم بادمجون بم آفت نداره!





۹ نظر:

ناشناس گفت...

از اینکه تو خوشحالی منم خوشحالم دخمری شیرین زبون را برام ببوس

ناشناس گفت...

من می خوام راجع به پست قبلی تون نظر بدم اگه اشکال نداره. من 10 سال است که در یکی از شهرهای نه چندان بزرگ کانادا زندگی می کنم و دو فرزندم رو هم این جا به دنیا آوردم و به خاطر همین خیلی بیش از وقتی که ایران بودم گذرم به سیستم پزشکی اینجا افتاده. چه برای خودم و چه برای بچه هام (متاسفانه). تجربه من بسیار بسیار با شما متفاوت بوده و همیشه با شرایطی بسیار راضی کننده مواجه شدم. مثلا در مورد همین واکسن من تعجب کردم از حرف شما. بچه های من دکتر خانوادگی دارند اما من برای واکسن یک راست می رم به یک walk in clinic و دفترچه ای رو که واکسن های قبلی در اون ثبت شده تحویل می دم و با کمترین معطلی واکسن می زنم. بچه اول من بعد از زایمان با مشکلی مواجه شد که اگر تشخیص به موقع و واکنش سریع دکترها نبود نمی دونم چه بلایی سرش می اومد. همین رو بگم که یک مورد مشابه در ایران در یکی از آشناها شنیدم که متاسفانه به مرگ نوزاد منجر شده بود. خودم یک مشکل جدی پزشکی پیدا کردم که البته دکتر عمومی از عهده تشخیصش بر نیومد و تا رسیدن به دکتر متخصص هم کمی (دو هفته) طول کشید که اذیت شدم اما وقتی به دکتر متخصص رسیدم با یکی از بهترین متخصص های دنیا رو به رو شدم که تشخیصش بسیار دقیق و درست بود در عین این که بیماری من می شد با خیلی از بیماری های دیگه اشتباه بشه و کار به جراحی بکشه ولی با تشخیص درست دکتر مشکل تنها با چند دارو حل شد. در حالی که سال پیش با پسرم به ایران رفته بودم و یک آنفللازا ی ساده نزدیک بود به بستری شدن پسرم منجر بشه. داروهای ایرانی بی اثر و بدمزه بود و باعث تهوع بجه می شد و داروی خارجی رو با هزار بدبختی پیدا کردم... به نظر من بهتره به جای کلی گویی درباره سیستم پزشکی کانادا بگین تجربه شخصی من این بوده.
راستش دیدم خیلی غیرمنصفانه است این ها رو این چا ننویسم.
من نتونستم اسمم را وارد کنم اما اسمم نیلوفر است.

ناشناس گفت...

salam,ishala ke har ja mirin shado movafagh bashin,...mishe begi az chiey alman enghadr badet miad?man khodam alman zendegi mikonam,khoob va bad ham ziad didam,vali nazere yek shakhse dige ham baram jalebe

ناشناس گفت...

نیلوفر عزیز تو دهات ما walk in clinic نمیزد من خیلی اصرار کردم اما قبول نمی کرد. ببین من اصلا مشکلم این نبود öه برم متخصص . دکتر من اصلا قبول نمی کرد که برای من ییه ازمایش ساده بنویسه.این کلی نیست عزیز من خیلی هم ریز و مشخص بود. منها اکر نخواهی قبول کنی که حتی کشوری مثل کانادا هم اشکال ممکنه داشته باشه انوقت وضع وبحث فرق می کنه. مریم حان از مردم المان :))) من با این کیبرد بلد نیستم کار کنم ک با سرکش ندارم و خیلی حروف دیکه:)))))))))))

ناشناس گفت...

ta barat davat name balatarin nadam in vojdan darde ma khob nemishe, mailet ro pida nemikonam . please send me an

email to bluesee_2005@yahoo.de
Sorry again..........
jojetala

ناشناس گفت...

az babate link kardan ham mazerat mikham azizam nemidonestam ke razi nisti. shoma ozv sho har chi link koni khodam vasat dagh mikonam.
bazam ghalban mazerat mikham, ye link kardim koli ham dagh shod koli ham zoghidim alan bayad vojdan dard bekeshim
sorry
jojetala

ناشناس گفت...

منزل نو مبارک

ناشناس گفت...

bashe,vali lotfan baadan ke
toonesti,ye roozi benevis.Danke!!;):P

ناشناس گفت...

جو جو طلا مرسی هم واسه لینك هم واسه اكانت بالاترین. من بهت ای میل زدم. باز هم ممنون خیلی لطف كردی یه میلیون بوس. مریم جان هر وقت نوشتم بهت میگم بییته :(((( سعید عزیز مرسی. خونمون خیلی خو شگله :(((

Lilypie 3rd Birthday Ticker