۹/۰۸/۱۳۸۶

Biscotti


این کوکی خوشمزه و مورد علاقه من ریشه ایتالیایی دارد. خود کلمه به معنی دو بار پختن شیرینی یا نان هست.
این کوکی رو دوبار می پزند تا ترد و خشک شود. ایتالیایی این کوکی رو با آجیل های مختلف مثل بادوم می پختند و چون خیلی ترد و شکنندهست قبل از خوردن آن رو تو شراب قرمز می زدند .
اگر اشتباه نکنم بعدها این انگلیسی ها بودند که در عصرانه ها شون این کوکی رو با چای سیاه و یا قهوه تلخ سرو کردند. الان شاید بیشتر کافی شاپ های دنیا از این کوکی های خوشمزه می فروشند.
من دستور تهیه این کوکی خوشمزه رو برای شما می نویسم . خیلی راحت آسان هست . نیم ساعت هم بیشتر وقت نمی گیره .

1 3/4 cup Flour=1
3/4 cup Sugar=2
1/2 cup Almonds=3
1/2 tsp almond extract=4
2tsp vanilla=5
2 eggs=6
1/3 cup butter /margarine=7
1 1/2 tsp granted orange rind=8
2tsp baking powder=9
1 egg beaten egg=10

یک = فر رو روشن کنید روی درجه ۳۵۰ یا ۱۸۰ فارنهایت
دو= بادم رو تو یه سینی به مدت ۵ دقیقه تو فر گرم کنید.
سه= شماره ۱ با شماره ۹ و ۳ رو با هم قاطی کنید.
چهار= تو یه طرف بزرگ شماره ۶ و ۲و۷و۴و ۵و۸ رو باهم قاطی کنید.
پنج = حالا شماره یک رو مواد شماره سه رو با شماره چهار قاطی کنید.
شش = مواد خوب مالش د هید بعد به دو قسمت تقسیمش کنید.
هفت = هر قسمت رو به یه رول ۱۲ انیچی تقسیم کنید . ززده تخم مرغ رو هم بزنید شماره ۱۰ با برس یا روی دست روی این رول بمالید.
هشت = این مواد رو تو سینی گذاشته و به مدت ۲۰ دقیقه بپزید.
نهم = سینی رو از فر بیرون بیاورید. ۵ دقیه صبر کنید . بعد رول رو به شگل دلخواه با چاقو خیلی تیز فقط با یک ضربه ببرید. دقت کنید رول رو اره نکنید. چون خورد می شود/ با یک دست چاقو رو بگیرید با آن دست روی چاقو ضربه بزیند تا بریده شود.
دهم= به مدت ۲۰ دقیقه دیگر بپزید.

به چند نکته توجه کنید.
عکس از اینترنت گرفته شده.
این کوکی رو به مدت یک ماه میتوانید در ظرف در بسته نگهداری کنید.
جای بادوم هر چیز دیگری که دوست داشته باشید می توانید استفاده کنید . یا اصلا ساده درست کنید.
همه این کوکی ها رو نخورید چاق می شوید. هر چند من خودم تا آخریش رو نخورم خیالم جمع نمیشه.


۴ نظر:

ناشناس گفت...

نیلا جون مرسی از شیرینی.
راستش من بعد از اون پست تو با شوهرم هم که صحبت کردم اونم معتقد بود که دبی اصلا فمیلی اورینتد نیست و حالبه که شوهر خواهرم هم الان اونجاست و با اینکه قبلا اونجا زندگی کرده الان بدش نیومده ولی چیزی که خیلی تو ذوقش خورده نعداد یاد خواهران کار (زنهای خراب)که تو خیابون ریخته چیزی که تو اینجا نقریبا اصلا نمیبینی مگر یه ساعات خاصی بری توی داون تاون تازه اونم نه هر جاییش.ولی اونجا تو هر جای شهر هر وقت روز خانومها رو میبینی که در حال چونه زدن هستن ولی کلا همون طور که میگی ÷یشنهاد وسوسه بر انگیزیه ولی شرایط آدمها هم فرق میکنه و به قول خودت اگه انرژی تون رو همینحا بذارین شاید براتون خیلی بهتر باشه که حتما هم همینطوره به هر حال اینجا آمریکای شمالیه و اونجا یه کشور کوچیک جهان سومی با زرق و برق زیاد.

Anar گفت...

چه جالب. من اصلا نمیدونستم اسمش این معنی رو میده. فکر میکردم یه چیزی تو مایه های بیسکوئیت خودمون معنی بده. یه چیزی یاد گرفتم.

مانی خان گفت...

من پست اسبق شما را امروز خواندم و لازم دیدم که در مورد دبی به شما اطلاعاتی بدهم

من و خانواده 11سال در دبی زندگی که چه عرض کنم مرده گی کردیم الان هم که ببخشید جنده خونه شده بد تر دبس را بعد 15سال چند سال پبش دوباره دیدم برای سه ماه به اصرار دوستم و شریک سابقم در دبی دوباره رفتم و پشیمان برگشتم کسی که در این سرزمین دموکراسی دار و قانون مند زندگی کرده در دبی و امارات همه جاش که خان خانی است و مردم بی ادب بدون ملاحظه با عربهای از خود راضی که فکر میکنند از کون فیل افتادند و همه بنده های خدا نوکراشون هسنتد نمیتواند زندگی کند گور پدر پول شرافت و انسانیت در دبی نیست از صدر تا ذیلشان جاکشند عقده ای گرفتار خود بزرگ بینی پر استرس حقه باز مردها همه فکر و ذکرشون کیرشون است و بس از کلفتهای فیلیپینی هم نمیگذرند زن هاشون هم از نوکرهای هندی کسانی هم که در انجا زندگی میکنند و برای کار رفتند همه روانی میشوند پارتی بازی رفیق بازی سرکیسه کردن کلاهبرداری و هر چه صفت بد سراغ دارید در دبی پیدا میکنید جای زنها نیست هر زنی در خیابان تنها برود خیال میکنند فاحشه است در هر کوچه پس کوچه ای چند هتل درست شده که چند بار دارد و در هر بارش لاافل 10 خانم که بیشترشان از کشور های جدا شده از شوروی سافق هستند مسلمان و غیر مسلمان و از چین فراوان از کشورهای دیگر اسیائی هم زیادند بعضی مو طلائی ها هم هستند که موندشان بالاست و در هتل های درجه یک پاتوقشون است خلاصه بهشت مجرد هاست چه زن اگر اهل کاسبی باشد و چه مرد اگر اهل خوش گذرانی حال خود دانید برای پول جمع کردن هم خوب نیست همه چیز گران تر است از اینجا الا یک چیز که فکر نمیکنم شما اهلش باشبد بی شرفی

خوش باشید

ناشناس گفت...

تیلا جونم ... می خواستم امروز درست کنم ولی بادوم نداشتم .. من خیلی اینو دوست دارم .. شاید بگذارم کمتر تو فر که انقدر خشک نباشه ... دندونم می شکنه ... خیلی خیلی عالی بود .. مرسی .... مرسی .. .. تیلا راستی .. اف هایت را یاهو خورده بود .. امروز تو ارشیو دیدم ... یک شب دیگه جور شد حتما پیام بده

Lilypie 3rd Birthday Ticker