۷/۰۶/۱۳۸۷

سفرنامه



این رو داشته باشید تا من برگردم.

نمی توانم بی خیال شم تا فردا.
یه سوالی دارم خانم های محترمی که از ایران می آیند برای شرکت تو کنفرانس های علمی یا هر مراسم دیگری و فقط یه مدت کوتاه این ور آب هستند بعدش بر میگردند ایران سر کار زندگی شون خب یه سری شون که خوب اعتقاد دارند و حجاب سرشون می کنند همه جا هم حجاب دارند. شکلی هم نیست.
اما یه عده دیگر که دختران دانشجو جوان یا استاد دانشگاه هستند که معلوم هست از سر ناچاری و زور یا ترس از دست ندادن شغلشون ناچارند تو کنفرانس ها با حجاب ظاهر بشوند. خب آن هم کاملا قابل درک هست و من اصلا و ابدا مشکلی هم با این موضوع ندارم.
فقط یه سوالی دارم شما هایی که تو یه جلسه دو دقیقه حجاب می پوشید تا احساس می کنید فضا امن شده حجاب تون رو در می اورد دوباره تا یه ایرانی وارد میشه احساس نا امنی می کنید روسری سر می کنید.
اصلا فکر می کنید ان طرف خارجی نسبت به کار شما چه فکری میکنه ؟!!
چه جوری این کار شما رو پیش خودش توجیه میکنه؟!!
بارها ازمن سوال شده که مثلا خانم فلانی از ایران هست تو یه جلسه روسری داره تو یه جلسه دیگه نه؟! تو یه جلسه گوشت میخوره تو یه جلسه دیگه میگه من مسلمانم گوشت غیر اسلامی نمی خورم.چرا؟!!! راستش من هیچ جوابی به سوالها ندارم می خواهم بدونم اگر از خودتون این سوالها بپرسند چه جواب میدهید ؟!!
چه طور یه فرد خارجی رو توجیه می کنید برای این رفتار؟ !! بگوید اعتقاد دارم خب چرا ده دقیقه دیگه زیر اعتقادتون می زنید. اگر بگوید از سر ترس هست آن شجاعت نقض کردنش پی میشه؟!به سوال دورویی چه جوابی خواهید داد؟!

بهتر نیست یه رفتار متعادل در پیش بگیرید ؟!! فکر می کنم طرف خارجی شما هم بهتر درکتان خواهد کرد. نمیشه به همه دنیا دولت و رفتار مردم ایران رو توضیح داد آن هم تو یه فرصت کم.
نیاز به توضیح نداره که بگم من کاملا این رفتار رو درک می کنم.اما فکر میکنم مردم جاهای دیگه دنیا تو فهمیدن این رفتار یه کم قاطی میکنند . که به نفع شما نیست.


۴ نظر:

آورا گفت...

???????????

ناشناس گفت...

آورا جان تعجب نکن عزیزم . خیلی خسته ام. پرواز کوفتی ریان ایر کلی تاخیر داشت تا رسیدیم خونه دیگه له شدم. جایی هم که رفتم تو عکس اسمش هست حالا یه کم صبر کنید تا فردا می نویسم قربان.

ناشناس گفت...

هر چى فكر ميكنم چرا پست تولد دخترك رو ميس كرده بودم دليلى براش پيدا نميكنم جز حواس پرتى، شرمنده واقعا، تولدش با تاخير مبارك و اميدوارم كه هميشه سلامت و شاد كنار هم باشيد، از طرف من دخترك گلت رو ببوس

شاد باشى تيلا جان

ناشناس گفت...

مرجان چان مرسی از تبریکت خانمی خیلی ممنون لطف کردی. من هم روی خودت و شوهرت اگر غیرتی نشی و امیرکوچولو گل رو می بوسم

Lilypie 3rd Birthday Ticker