۷/۰۹/۱۳۸۷

لندن گردی قسمت اول

از من گوش می کنید هیچ وقت دو تا موزه رو پشت سر هم نبینید. مگر این که دیگه چاره ای نداشته باشید. پاشید برید یه کم لندن گردی کنید.
با من می آیی؟


پاتون رو میذارید بیرون سر به هوا نشوید.این ور آن ور رو نگاه نکنید.پرو پاچه کسی رو هم دید نزید. عین بچه خوب سرتون بندازید پایین زمین رو بخوانید که حالا باید کدوم ور رو نگاه کنید؟! دیر بجنبی ماشین می اید میزنه له می شوید.
یادتون باشه شما تو لندن پشت رو می شوید.


حالا یه کمی تاکسی ها رو نگاه کنید. بی خود نیست این آلمانی ها اینقدر به صنایع ماشین سازی انگلیس می خندند. تو دانشگاه ها اینجا صنعت ماشین سازی انگلیس جوک هست. خوب شد جمعش کردند خیلی ابروریزی بود.


جان من طراحی رو نگاه کن آخه!!


این همه جا دنیا صنایع ماشین ساز داره این شاه ایران هم رفت واسه ما تکنولوزی خرید ها پیکان!!!



خطرناک نبود مردم رو هم نگاه کنید.


حالا همین جور قدم زنان برید بیرون شهر و نگاه کنید. یادتون باشه لندن شهر بارون و باد هست حتما لباس مناسب بپوشید.




راست و چپ تون رو هم داشته باشید.



باجه تلفن ها رو هم نگاه کنید. اما حتی اگر کار واجب هم داشتید داخلش نشوید.



گفتم که داخلش نشوید نگفتم؟!!




این ساعت رو که دیگه همه می شناسید.




برج ساعتBig Ben در ۷ سپتامبر ۱۸۵۹ ساخت شد. که اول اولش برای نواختن زنگ سال نو در لندن از استفاده می شد.
این بلندترین ساعت دنیا از قسمت های مختلف شهر قابل دیدن هست. ‌زنگ ( زنگوله) ساعت حدود ۱۴ تن وزن داره. و اسمش رو هم از سر بنجامین هال کسی که برای اولین بار سفارشش داد گرفته.
چهار ساعت تو چهار طرف برج نصب شده که روش با خط لاتین نوشته شده خداوند ملکه ویکتوریا را حفظ کند.
خیلی افراد محدودی فقط اجازه دارند برند بالای برج ساعت. *





از نظر مردم انگلیس این برج ساعت مهم ترین نماد انگلیس هست. عین برج ایفل پاریس.


حالا یه کم ان دور ور بچرخید از زیاد دور بر پلیس نرید خطرناک هست. شوخی موخی هم با پلیس نکنید. مخصوصا بعد از ترکیدن مترو لندن پلیس اصلا شوخی موخی سرش نمیشه. خیلی حطرناک هست.


عکس دزدی. صاحب اش نمیدونم کی هست. من دوربین ام شارژ نداشت عکس بگیریم.


حالا برید چشم لندن رو هم ببنید.

به این چشم و چراغ لندن که چراغ هزاره هم گفته میشه در سال دوهزار به عنوان نماد لندن مدرن متولد شد.
تو آن زمان(۱۵۳ متر) بلندترین چرخ فلک دنیا بود.که بعدش در مه سال ۲۰۰۶ تو چین یکی دیگه ساختند که ۱۶۰ متر بود. بعدش هم در فوریه ۲۰۰۸ سنگاپور یه ۵ متر بلندترش رو ساخت تا رکورد دار بلندترین چرخ فلک دنیا باشه.


۱۴.۵ پوند باید پیاده شوید تا برید سوار این چشم لندن شوید که خوب به نظر من خیلی ارزشش رو نداشت.
حالا یواش یواش برید شام بخورید. اما جان من فقط رستوران هندی و ایتالیایی نرید که خیلی غذاهاش بد بود. من هم نهار هم شام بدی داشتم اصلا به نظر من نرید رستوران یه ساندویچی چیزی بخورید از گرسنگی نمیرید. حالا از من گفتن بود دوست داشتین برید رستوران کلی پول بدهید بعد شب هم تا صبح از گرسنگی نخوابید.



از این برج پل هم با هزار زحمت و التماس به دوربین یه عکس گرفتم که آن هم تو تاریکی شب معلوم نبود.


حالا خودمون دوربین نداریم. از اینترنت که میشه یه عکسی پیدا کرد.
این پل لندن نیست. مردم به اشتباه بهش پل لندن می گوید. این برج پل هست. پل لندن رو بعدا می بینیم باشه!


حالا بعد شام یواش یواش از روی این روی این پل برید هتل بخوابید. دیگه فردا خیلی کار دارید.
می خواهیم باز بریم موزه های دیگه چند تا جای دیگه! تازه یه دو تا شهر دیگه تو انگلیس هم در برنامه داریم که باید واسش نیرو داشته باشید. پس غرو غرو نکنید برید زود بخوابید. فردا خیلی کار داریم.

فقط یادتون باشه هیچ وقت هیج وقت به شوهرتون برای پیدا کردن و رزور هتل اعتماد نکنید. چون اگر مثل من جای هتل سر از یه مسافرخونه ناصر خسرو درآورید. تا صبح باید زانو هاتون رو بغل کنید بخوابید هی دوندون قروچه کنید به خودتون لعنت کنید که چرا به این شوهر اعتماد کردم واسه هتل... آخه به مرد جماعت هم میشه اعتماد کرد.

تازه میگه عزیزم خیلی هم بد نیست که . آنقدر هم فکر می کنی کثیف نیست. خوب درسته من خیلی دقت نکردم هتلش چند ستاره اس( اصلا ستاره اش کجا بود؟!!) آسانسور نداره . همین که دیدیم جای خوبی هست اتاق خالی داره رزورش کردم. هاهاها


راستی دروبین رو هم بزارید شارژ بشه تا عین من تو چشم لندن داد نزید ای باطری تموم شد.

۱۰ نظر:

ناشناس گفت...

سلام تيلا جان
ميگم ميشه من افاضات بفرمايم ؟؟؟ كلا سر جمع 3 شب و 4 روز لندن بودم همه اش بارونننننننن آسمون گرفته، هر چند كه جاهاى قشنگ هم داشت اما خيلى فضاش خفه كننده بود، نميدونم چرا دهلى با اونهمه كثيفيش به نظرم دلباز تر از لندن به نظرم ميومد، تازه قربونت برم ما كه خونه كسى هم مهمون بوديم و هتل نبود ميخواستم بزن بيرون هر چه زودتر هر چند كه شديدا معتقدم كه همه جاى دنيا ديدنيه و بايد رفت و ديد

شاد باشى ، بوس

ناشناس گفت...

اين يكى ربطى به لندن نداره جبران بى ادبيهاى قبليه كه هى اومدم خوندم كامنت نذاشتم، اينهم براى اينكه بدونى و مطمئن باشى كه نه تنها كاهگل لگد نميكنى بلكه يك وبلاگ خوشگل مى نويسى

اينم بوسسش

MHMD Moeini گفت...

چه عالی نوشته ای ... درود بر تو. یک ضرب تا آخر خواندم

ناشناس گفت...

بی مزه !
حالم بهم خورد از این تعریف کردنت !
لد نیستی ننویس کیق از کلیکی که حروم این صفحه و چرت و پرت هاش شد !

ناشناس گفت...

دهاتی بد بخت خوب شد توانستی با قرضه قوله یه سفر تا لندن بروی. تا حالا پات از ایران بیرون نگذاشتی. چه آب و تابی هم داده ایشششششششششششش

ناشناس گفت...

تیلا جونم

انقدر خندیدم .. دلم برات تنگ شده بود .. بچه م راست میگی به ایشون اطمینان کردی ؟؟ اشتباه کردی قربون قدت برم ... اشتباه ...تیلا جانم چقدر قرض کردی تونستی از ایران بری لندن ؟؟؟ من غششششششششششششششششششششششششش

ببوس تلسی رو

ناشناس گفت...

مرجان چان سلام به روی ماهت افاضات چیه خواهر شما کلمات گهربار می فرمایید. باهات ۱۰۰% موافق هستم.لندن خیلی خفه هست من هر وقت میرم دقیقا همین احساس این که یکی دست رو گلو آدم گذاشته باشه رو دارم منهای این بار که از آلمان رفتم. حالا من افاضات بفرماییم؟!! این بار خیلی جای خوب دوست داشتنی به نظرم آمد مخصوصا وقتی مردم باهم حرف می زند یا با دختره گرم می گرفتند احساس می کردم خونه خودم هستم. جان دلم ملتفتی که چی چی می گوییم که...

من هم هزار تا بوس برای دوتا کامنت خوشگل که من رو از کاهگل لقد کرد شبانه روزی رها کرد دمت گرم مرسی لاو یو!

ناشناس گفت...

مرسی آقای معینی عزیز. ناشناس جان آین نظرت هم برای خودش آهای نظری بود ها اما انکار بیشتر از یه کلیک حروم کردی ها؟!! ماهان شما هم که جواب نداری ایششش

ناشناس گفت...

پروانه جونم خوشحالم کلی خندیدی ما هم این جا دوتایی غش و ریسه رفتیم. میدونی جان دلم اعتماد کردم و از این اعتمادم چه سوختم مادر سوزش هنوز هست.

أخ آخ مادر دس رو دلم نذاره از فرش زیر پایی که فروختم و خرج یه سفر لندن کردم. خداوند لعنت کند این استعمار پیر رو . حالا قرار گاو گوسفندم رو هم بفروشم ۲۰ روز بعد برم اسپانیا.
حالا بزار در گوشش بگه خرج سفر رو دانشگاه داده بود.

راستی مرسی بابت تبریک تولد تلسی تولدتش بدوت تبریک پر پری هیچ لطفی نداشت خیلی خوشحالم کرد. مرسی ازت ما هم هر سه تا می بوسمت گل گلی من لاو یو به قول تلس ۲ ماچ حالا اگر گود باشی شاید ۳ ماچ.

ناشناس گفت...

http://uk.youtube.com/watch?v=5zfFI1t1DQ8&feature=related

Lilypie 3rd Birthday Ticker