۷/۰۷/۱۳۸۷

سفرنامه- موزه ها












این هم سوعاتی من از این موزه واسه ایران دوستان عزیز



یه عالم سفرنامه نوشتنم می امد که یه دفعه همش از سرم پرید و شدم خالی از هر چی حس سفرنامه نوشتن!!
یادش بخیر ان وقت منظورم پنج شش سال پیش هست که وبلاگ نوشتن وبلاگ داری این شکلی نبود. هر وقت میخواستم جای برم از سه ماه قبل جار میزدم سه ماه بعدش هم از سفر و دیدنی ها می نوشتم.
حالا میخواهم از انگلیس جهانخوار کوچک بنویسم. پیش خودم فکر میکنی دیگه هر کسی تا حالا یه میلیونی باری سر از این جهانخوار کوچک در آورده چیز تازه ای نداره که من بخواهم برای کسی بنویسم.
اما باز گفتی شاید کسی بخواهد برای بار اول بره شاید یه چیزی تو این وبلاگ به دردش بخوره.
خوب همه کسانی که می روند انگلیس فکر کنم اول از همه سر از لندن در می آورند.

حالا تو لندن چه کار کنیم. چیزهای دیدنی لندن رو که همه خودتون می دونید.من هم یه خورده واستون مینویسم. امااول ازهمه بهتون پیشنهاد می کنم حتما حتما تا جایی که می توانید تو لندن برید موزه.
یکی از کارهای که تونی بلر نخست وزیر سابق انگلیس که خداوند عمرش بده این بود که موزه رو مجانی کرد و مردم رو از شر پول دادن برای موزه خلاص کرد.
من نمیدونم این بروان نخست وزیر جدید چه کار می کنه اینقدر مردم فحشش می دهند تو تاکسی اتوبوس موزه روزنامه های ابدوخ خیاری مترو پر بود از بد بیراه چاق و کاریکاتور هاش.
مگر این وزیر خزانه داری بلر نبود همه کارهای خوب این به اسم بلر تمام شد فقط فحش هاش موند واسه این بد بخت!!
یکی می گفت این اصلا انگلیسی نیست اسکاتیش هست باید برگرده خونه اش؟!!
خب برگردیم سر حرف خودمون من توصیه اکید می کنم رفتید انگلیس برید موزه ویکتوریا و البرت.



یه قسمت های از موزه خراب شده که همون طور نگه داشتند روی در ورودی نوشتن ان قسمتها که خراب شد کار دشمن تو جنگ بود.
دشمن که می دانید منظور این آلمان جنایتکار بوده . اما نکته جالب اش واسه من این بود که نخواستند اسمی از آلمان بنویسند. این که سعی می کنند احساسات مردم رو بر علیه هم تحریک نکنند خیلی خوبه. امام تیلا
میدانید که این دوکشور آلمان و انگلیس دشمن خونی هم هستند.اکثر دوستان آلمانی من کی گویند که ما از انگلیسی ها متنفر هستیم. وقتی می پرسی چرا؟! می گویند به ما حمله کردند خوب حق ما بود چون جنگ رو ما شروع کرده بودیم اما وقتی ما تسلیم شدیم باز زدند آلمان رو داغون کردند. راست دوروغش گردن کسانی که می گویند.
اینها رو داشته باشید تا بعد ....




دختره به آلمانی یه چیزهای میگه من نمی فهمم بهش می گم یا فارسی بگو یا انگلیسی من نمی فهمم چی می گی مادر جون زده زیر گریه که تو نمیخواهی به من گوش بدی؟!بعد هم به انگلیسی میگه تو مامان خیلی باهوشی هستی میفهمی من چی می گم می خواهی من رو ایگنور کنی!!!
تو خدا یکی بیاد به این حالی کنه من آلمانی بلد نیستم. واقعا نمی فهمم چی می گه. مامان بی سواد هم دردسری ها .

این بلا رو تو سويد هم سر من می آورد یه چیزهای رو به سوئدی می گفت یا چیزی که میخواست اسمش رو به سوئدی می گفت من بلد نبودم میزد زیر گریه حالا گریه نکن کی گریه کن . من خودم رو می کشتم تا مثلا می فهمیدم پنیر می خواد. تاریخ دوباره داره واسه من تکرار میشه.

یه جا معرفی می کنید عکس ها رو لود کنم پلیز . فکر نمی کنم بتوانم همه عکس ها رو تو وبلاگ بزارم.






۲ نظر:

ناشناس گفت...

من عاشق موزههای لندن هستم... از خود موزهها زیباتر ساختمون انهاست. مخصوصا British museumاگر باز هم اینطرفها اومدید حتما دخترک رو به Sience museumببر.. پسر من که هیچوقت ازش سیر نمیشه

Mitra گفت...

write more dear Tila,
I'm going to UK next week and I really like to read about what man should/could/have to visit :)

Lilypie 3rd Birthday Ticker