۱۱/۲۷/۱۳۸۳

Reflexology

خيلی چيزها هست که بخواهم در موردش بنويسم ٬ خيلی آنقدر زياد که الان نميدونم کدومش رو اول بنویسم کدومش رو دوم. از برف سنگین از مسافران مانده در راه یا از نايابی نان در شهر های گيلان يا از فرو ريختن سقف مدارس يا خونه مردم تو برف و يخبندانی که می گويند در سی سال اخير بی سابقه است. نميدونم شايد اگر اين اتفاقات این جا می افتاد حتما دولت از شدت بی عرضگی سرنگون میشد٬ چه میدونم شاید نمیشد. تنها چیزی رو که میدونم مردم مهربان اینجا به انذازه مردم ایران خوب و شریف نیستند واینقدر مهربانه و مظلومانه با این دولت بی عرضه برخورد نمیکردند.
از حادثه کشته شدن ۴۵ نفر در آتش سوزی مسجد ارگ تهران بنویسم.خب حالا باز خدا رو شکرسید خندان باز کمیته پیگیری تشکیل داد و برای ماجرای آتش سوزی در مسجد ارگ تهران حتما و حتما باز دنبال یه بشکه نفت خود سر میگرده که عقلش نرسیده و خود به خود را افتاده همه جا رو به آتش کشیده.

یا از اعلاميه کانون مدافعان حقوق بشر عليه حمله آمريکا بنويسم ٬ به این بند از این اعلامیه توجه کنید:
كشورهای اروپائی و در راس آنها فرانسه، درحاليكه به اميد امتيازات اقتصادی بر نقض حقوق بشر درايران چشم‌پوشی كرده اند، از سوی ديگر، از هم‌آوايی با آمريكا نيز دريغ نكرده اند

خدايش اين چه جوری هست فرانسه از يه طرف مخالف شديد آمريکاست. با حمله به عراق همه که به شدت مخالفت کرد . حالا چه جوری برای دست يابی به امتيازات اقتصادی از نقض حقوق بشر چشم پوشی ميکنه از سوی دیگه با آمريکا هم آوايی ميکنه والله من که جز این وسط نویسندگان اصرار شدید داشتند که یه جوری بد قوره کلمه آمریکا هم آورده بشه چیز دیگری از این جمله بندی دستگیرم نشد

حالا ولش کن اينها رو من چی کار مي توانم بکنم از اين سر دنيا.
نميدونم فقط تو جآپن هست يا تو همه جا هست. جديدا اينجا خيلی مد شده که مردم تو ظرفها و وسايلی گلی و چوبی که با دست ساخته شده و در آن از هيچ چيز شيميايی٬ مخصوصا رنگ استفاده نشد٬ استفاده ميکنند . البته با توجه به اين که کارگر و کار دست تو اين کشور خيلی گران هست به نسبت اين وسايل هم که سعی ميشه خيلی طبيعی و فقط با خاک درست شود بسيار گران هست.رنگ هایی که در این کار ها استفاده میشود تمامش از طبیعی هست که یه روز در مورد درست کردن رنگ طبیعی خواهم نوشت.
من خودم کلا سعی ميکنم اگر برای کسی خواستم کادو بخرم کلا از اين وسايل که خيلی هم خوشگل نيستند(البته سلامتی مهم تر از زیبایی هست) تا جايی که بودجه ام اجازه ميده بخرم حتا شده يه دونه کاپ کوچک . به نظر خودم که چای و غذا به خصوص ماهی در اين ظرف ها خيلی مزه اش فرق ميکنه و خوشمزه تر است.
تقريبا همين ايده رو هم شمالی ها دارنند مثلا ميگويند باقلی قاتق يا فسنجان تو ظرف گلی که بهش ميگويند گمج خيلی خوشمزه تر هست و راست هم ميگويند چون من امتحان کردم و خودم ديدم چقدر فرق داشت.
حالا اين جا همون گمج خودمون را با يه رنگ و لعاب بهتر چندين هزار ين ميفروشند مردم هم خيلی دوست دارنند و ميخرنند.رستورانی های هم که جديدا تو اين شهر باز شده تمامشون با همين ظرف ها گلی يا چوبي خيلی ساده بدون رنگ شیميايی غذاهاشون رو سرو ميکنند . چقدر هم گرون و شلوغ هستند.
مسئله دیگر يکه تو جاپن البته از قديم بوده ولی جديدا خيلی خيلی گل کرده و روش هم تبليغ زيادی ميشه جوانها هم خیلی بهش رو آوردن. همين Reflexology يا Foot massage است. تو طبقه پايين ما هم يکی هست.خواستید تشریف بیارید صاحب خونه مون هست ارزون حساب میکنه.

حالا میگفتم اين روش از چين وارد اين کشور شده و پشتش فلاسفه جالبی هست. ميگويند هر قسمت از پای شما ربط داره به قسمتی ديگر از بدن شما مثلا اگر شما زیاد دچار سر درد ميشويد انگشت بزرگ پای تان را با دست به صورت دورانی ماساج بدهيد . برای برطرف کردن خستگی چشم مخصوصا کسانی که داما با کامپيوتر کار ميکنند در قسمت پشت هر چهار انگشت کوچک پايتان به صورت دورانی و خيلی٬ خيلی آرام و به ملايمت آنها را ماساج دهيد. در قسمت دوآنگشت کوچک پا زير دو انگشت کوچک به شکل حرف انگليسی U ناحيه هست که ماساج آن به خستگی چشم و همچين برطرف مردن سردرد ناشی از کار زياد کمک ميکند برای گرفتگی شانه ها دقيقا زير همين شکل U را به طرف کنارهای پا را ماساج دهيد. برای دردهای قسمت پشت و کمر زير انگشت بزرگ پا تا ناحيه برجستگی پاشنه پا را به باريکی يک نوار به شدت مالش و با انگشت به داخل فشار دهيد و در آخر با نوک انگشتان دست آنها را را مالش دهيد. خواهيد ديد که بار درد کمر معجزه ميکند.
در ناحيه داخل پا جای که پا خم ميشود زير پاشنه پا ناحيه تخم مرغ شکلی را پيدا کنيد که ماساج و مالش اين قسمت در برطرف کردن دردهای معده و شکم و همچين قويتر شدن ماسل شکم مهم هست.
در ناحيه کناری پاشنه پا به سمت بيرون قسمت کوچکی هست که ماساج آن برای کسانی که درد های زانو دارنند بسيار٬ بسيار مفيد هست.
شدت و انعطاف دست در اين ماساج پا نقش مهمی در عمل کردن اين تکنيک دارد. دقت کنيد هيچ قسمت از پا را با خشونت ماساج ندهيد چون به قلب آسيب ميرساند.
البته در غرب نيز اين روش وجود دارد با فلسفه ای متفاوت که صد البته من آن را نميدونم٬ آما جاپنی ها میگویند که با ما فلسفشون خیلی فرق دارد و همین فرقش رو من نمیدونم.

هیچ نظری موجود نیست:

Lilypie 3rd Birthday Ticker