۵/۱۷/۱۳۸۵

کشوری در حال توسعه


رشد اقتصادی ایرلند در اروپا شگفت انگیز هست.هنوز خیلی ازش نخواندم. اما تمام این رشد در این ده سال اخیر اتفاق افتاده. به حدی همه چیز داره به سرعت تغییر میکنه که حتی در این مدت کوتاه که من در این جا هستم می توانم این تغییرات رو احساس کنم.

حتما میدانید که کشور ایرلند یکی از کشورهای بود که بیشترین تعداد مهاجر را در دنیا داشت. اگر اشتباه نکنم چهار میلیون ایرلندی در ایرلند زندگی می کند و هفتاد میلیون ایرلندی در دنیا. چند وقت پیش جناب اقای کوفی عنان در سخنرانیش آماری از کشورهای رو می گفت که قبلا خود کشور بیشتر تعداد مهاجرین را در دنیا داشت ولی الان خودشان مهاجر وراد می کنند. ایرلند در مقام اول این لیست بود کره جنوبی هم در رتبه بعدی قرار داشت.

الان فقط ده درصد از جمعیت ایرلند مهاجرین از لهستان تشکیل می دهند. قبلا کسانی که در ایرلند متولد می شدند دارای تابعیت ایرلندی می شدند اما از ظاهرادولت ایرلند این قانون رو لغو کرده چون تعداد کسانی که به دلیل دریافت تابعت راهی ایرلند می شدند خیلی زیاد شده بود. ( از کل قانون جدید و این که چطور میشه تابعیت ایرلند رو گرفت خیلی اطلاع ندارم فعلا)



تو آمارها کشور ایرلند از نظر سطح رفاه کشور پنجمین کشور اعلام شده و از نظر امن بودند اولین کشور دنیا. هیچ جنگ و درگیری و بزن و بکشی انکار دامنش به ایرلند نمیرسه.

اکثر کمپانی های بزرگ دنیا در چند سال اخیر به شدت در ایرلند فعال شدند و به قول معرف همین جور پوله که در ایرلند ریخته فقط باید دولا شدید برش دارید.
آب و هوای معتدل و همیشه بهاری دارید که فکر میکنمبا توجه به گرم شدند کره زمین در سالهای اینده از ایرلند یه کشور خیلی عالی برای توریست و همچین زندگی خواهد ساخت.
با این که کشور خیلی گرانی هست اما سطح حقوق هم خیلی بالاست.

پس ای امت وبلاگ خوان اگر می خواهید جای رو برای زندگی انتخاب کنید بشتابید و ایرلند رو هم در حوزه انتخابات خود بگنجانید . که کانادا و استرالیا و نیوزلند و سایر کشورهای مهاجر پذیر سراب هستند. الامام الامادر تریسا و الام الاتیلا


این همه جمله پایانی


هر چقدر کار کردن با هندیها راحت آسان هست همون قدر کار کردن با ترکها سخت و دیونه کنندهست.


هیچ نظری موجود نیست:

Lilypie 3rd Birthday Ticker