۱۰/۲۲/۱۳۸۳

هالو اسکن بد

من نمی توانم برای خودم کامنت بذارم و جواب کامنتهام رو بذارم ٬شماهم نميتوانيد برای من کامنت بزاريد؟ من می گم اين وبلاگ جهانی من چرا فقط يه دودنه کامنت داره ها پس بگو کامنت دونيش خرابه.

امسال تو پاناسونيک من رفتم زير يه مدير جديد. خيلی جالب برای برنامه کاری به من ای ميل ميزنه ٬ بعد تلفن ميزنه که بهت ای ميل زدم. با اینکه جواب ای میلش رو دادم ٬ فردا صبحش کله سحر هم زنگ ميزنه جواب اي ميل رو می خواد. جالب نيست؟!
اول به این زیستن جان بگم من خشمم زیاد برد نداره ٬حداکثر بردش تا همین محدوه خونه خودمون هست.خيالت جمع باشه .
بعدش جان من نه خودت زیستن جان نه دیگر دوستان به سونامی بد بخت نگوید تسونامی.
این سونامی یک لغت جاپنی هست. ما تو جاپنی سه تا خط داریم . یکی از آن خط ها گاتا گانا هست٬. این گاتاگانا برای نوشتن اسمهای خارجی ها و لغت خارجی که از زبان دیگر وارد جاپنی شده هست استفاده میشود. در جاپنی هيچ مشکل برای ورود واژه خارجی به زبان جاپنی را ندارد چون به راحتی با این خط قابل تشخیص و استفاده هست. بدون اینکه به خود زبان جاپنی ضربه بزند.
این گاتاگانا همچین برای نوشتن آوا و اصوات به کار میرود. مثل زا زان که به صدای سگ می گویند. و همینطور که می بنید صدای سگ هیچ معنی خاصی ندارد.
و اما این سونامی! اولین بار این جاپنی ها بودند که کشف کردند که اگر بخواهد زلزله ای در دریا رخ دهد٬ ساعتها قبل صدایی به گوش ميرسد و همچنين شکل امواج تغيير ميکند. که از طریق این تغييرات و صدا ها می شود پی برد که زلزله ای در راه هست . جاپنی ها این صدا را سونامی نام گذاری کردند . و دستگاهی هم اختراع کردند که با آن میتوانند این دستگاه را گوش دهند.
و زمان وقوع زلزله در اقیانوس را قبل از وقوع آن تشخيص دهند.

حالا این سونامی توجاپنی به صورت Tusnami نوشته ميشود ٬ اين خود جاپنی هم نوشته ميشود اما خوانده نميشود. البته" ت" نه اينکه خوانده نشه ها اما هيچ کس جز از خود جاپنی ها نميتواند اين ت را آنقدر خفيف بگويد که اصلا کسی متوجه تلفظ آن نشود.بنابراين آگر ما تو فارسی ت ای نداريم که نوشته ميشود آما خوانده نميشود لطفا همون سونامی بنويسيد نه تسونامی.من خودم به تنهايی به انذاره کافی به اين زبان شيرين ضربه ميزنم ٬ خواهش می کنم اجازه بدهيد اين کار رو به تنهايی انجام دم. دستت شما درد نکنه.

راستی ما يه سونامی ديگه هم داريم که با گانجی یا کاراکتر چینی نوشته ميشه که سونابه معنی بندر و می هم به معنی موج هست .

اين کامنت دونی در ب در فقط از ديروز می خواست من رو ضايع کنه . از ديروز نميشد کامنت گذاشت حالا که درست شد.من دیگه جواب کامنتها م این جا نیمیگم٬ ميرم پول تا قوچالی نشم. بعد ميايم يه عالمه مينويسم تا حوصله آقای فمنيست هم تو بيمارستان سر نره.خدا بهت رهم کرد ها

آن کامنت دونيت اش هم که صد بار بهش کامنت دادم قاط زد.

هیچ نظری موجود نیست:

Lilypie 3rd Birthday Ticker