۵/۰۹/۱۳۸۴

سفرنامه توکیو ق دوم

Empress Shoken و Emperor Meiji
اولین روز سفرمون به توکیو را به پارکMeiji رفتیم. این پارک به جا مانده از زمان امپرطور Meiji هست و حدود 700,000 متر مربع مساحت دارد. این امپرطور و زنشShoken خیلی در کشور مجبوب هستند و عصر این امپراطور یعنی عصر Meiji به عصر اصلاحات معروف هست. این امپراطور بنیانگذار ژاپن مدرن هست و از شروع امپرطوریش سیستم آموزش ملی را تاسیس کرد. شاید بشود گفت اتفاقاتی که در عصر Meiji اتفاق افتاد چیزی شبیه به دوران قبل و بعد رضاخان در ایران هست.

شاید بدونید در طول سالها هیچ خارجی اجازه نزدیک شدن به این کشور را نداشت. از آنجایی که این کشور جزیره هست و دور تا دورش را آب گرفته به محض نزدیک شدن به این کشور با آتش ارتش این کشور مواجه می شد.شروع رابطه با کشورهای خارجی هم در زمان همین امپرطور اتفاق افتاد.

امپرطور فرزند دوم امپراطور Komei در سال ۱۸۵۲ در کیوتو به دنیا آمد و در سال ۱۹۱۲ فوت کرد.
هر چند این امپراطور خیلی سنت شکنی کرد و از کیوتو به توکیو رفت و آنجا را پایتخت اعلام کرد ولی بعد از مرگش جسدش را در کیوتو سوزاندن که این نشانه علاقه زیادش به زادگاهش هست.

و اما معبد Meiji در سال ۱۹۲۰ ساخته شد. در طول جنگ جهانی دوم به کلی نابود شد. ولی در سال ۱۹۵۸ دوباره ساخته شد.در این معبد هر سال فستیوال های زیادی برگزار می شود.

Torii(entrance gate)


نیلوفر های آبی خیلی قشنگی تو آب بود. و این نوع ماهی که یکی از جذاب های دیدنی این کشور هست که بعدا در مورد این ماهی ها می نویسم.

نوشتن تو این شرایط خیلی دل و دماغ می خواهد. به هر حال این عکس ها را ببنید. شاید یه کم این فضا ماتم زده رو قابل تحمل تر کنه.

زندگی در ژاپن

راستی یه وبلاگ خیلی خیلی جالب رو بهتون معرفی می کنم. حتما ببنید مخصوصا کسانی که دوست دارند از فرهنگ و آداب این کشور بدونید.

هیچ نظری موجود نیست:

Lilypie 3rd Birthday Ticker