۱۱/۰۶/۱۳۸۳

سال خروس

امسال سال خروس و سال خوش شانسی هست .تمام کسانی که تو اين سال ازدواج می کنند يا بچه دار ميشوند با بخت و اقبال بلندی رو به رو هستند.
بانک مو می جی يکی از بانکهای بزرگ هيروشيما هست٬ يکی از شعبه های اين بانک نزديک خونه ماست. اين بانک هر فصل دکور جالبی ميذاره که همیشه خيلی ساده ولی در عین حال خیلی قشنگ هست. البته به نظر من.
اين عکس مرغ یا خروسی را که بالا مي بيند٬ از پشت شيشه اين بانک گرفتم که به مناسب سال نو تزئين شده هست.
از اين کاغذبازی يا Origami خيلی خوشم ميايد. طرز ساختن اين مرغها رو دوستم جاپنی ام به من ياد داد . خيلی جالب هست مخصوصا قسمت آخرش که بايد تو کاغذ رو فوت کنی تا باد کنه شبيه مرغ شه. حالا يه روز سر فرصت براتون مينويسم چطوری درست کنيد. فکر کنم خوشتون بيايد.

دوشنبه بهترين روز زندگی من بود.کلا تو زندگی هيچ کسی نبودم که بخوام اجازه بدم٬ دلخوری يا
اختلافی مدت زمان زيادی بخواهد من رو اذيت کنه.خلاصه يه راهی برای حلش پیدا کردم. کلا خيلی برام فرقی نميکنه تو اختلاف يا دلخوری چه کسی مقصر بوده خودم يا شخص مقابل.
البته فکر نکنید من این کار را نه برای انساندوستی خیلی زیادم هست.نه تنها و تنها برای خودم انجام میدم.چون با توجه با خصوصيات اخلاقی خودم که نميتوانم دعوا و تنشی را مدت زيادی تحمل کنم٬ . این مسئله رو کار و زندگیم اثر میذاره ٬ همیشه سعی ميکنم يه جوری مسئله رو رفع رجوع کنم.
تو بعضی از موارد که پايان دلخوری برام تبديل شده به يک دوستی عميق . تو خيلی از موارد هم فقط به يک سلام عليک و احوالپرسی خلاصه شده. چيزی که نهايتا سعی دارم٬ انجام اپتيموم کردن روابطم با ديگران هستم. به نظر من لازم نيست همه آدمهای روی زمين عاشق همديگر باشند و با هم رابط داشته باشند ٬يا دشمن خونين همديگر باشند و سايه همديگر رو با تير بزنند . همين که بتوانم يه رابطه محترمانه و عاقلانه با همه افراد داشته باشم کافی هست ٬ حالا يگردم تو بينشون چند تا دوست خوب هم برای خودم پيدا ميکنم. تو وبلاگم هم همين روش رو دارم. حالا خوبه يا بده نميدونم.
از وبلاگ پانته آ :
ماده‌ی ٣ بيانيهء حقوق بشر: هر فردی حق زندگی، آزادی و امنيت شخصی دارد.
هيچ سيستم قضايی اونقدر سفت و سخت و عاری از اشتباه نيست که امکان کشتن انسانی بيگناه رو بتونه صددرصد نفی کنه. اگر کسی بيگناه کشته بشه ديگه هيچ طور نميشه حکم به اجرا دراومده رو جبران کرد و اون رو به زندگی برگردوند. بدبختانه عامل فقر و ثروت هم اغلب نقش مهمی رو بازی میکنه، چرا که آدمهای فقیر کمتر از ثروتمندان شانس دفاع و دادخواهی عادلانه و استفادهء کامل از امکانات قضایی رو دارند.

- مهمترين استدلال موافقان حکم اعدام اينه که ديگران رو ميترسونه و از درصد جرم و جنايت کم ميکنه. با توجه به آمار بالای جنايت در کشورهايی که به مجازات اعدام عمل ميکنند ميشه اين تصور رو با خيال راحت باطل دونست. از همه بدتر اینه که در اکثر این کشورها از اعدام بیشتر سوءاستفاده میشه، برای شیره مالیدن سر مردم و به وجود آوردن احساس امنیت کاذب و لاپوشی عدم موفقیت در اجرای قانون و جلوگیری از جنایت. یعنی دولت با یه اعدام پر سر و صدا در واقع هارت و پورت میکنه و اینجور وانمود میکنه که ببینید چه بلایی سر جنایتکارها میاریم... شهر امن و امان است!
هاله و دوستان يه وبلاگ گروهی راه اندازی کردنند به نام آزادی برای ايران. هر چند از نويسنده بزرگی چون من دعوت نکردند در وبلاگ گروهی شان بنويسم ولی من تبريک می گم و براشون آرزو موفقيت ميکنم و از خوانندگان هميشگی خوام بود.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

سلام بلاگ جالبی داری مفق باشی

ناشناس گفت...

سلام وبلاگ جالبی داری موفق باشی
181920.BLOGFA .COM

Lilypie 3rd Birthday Ticker