۳/۱۵/۱۳۸۴

برای آزادی مجتبی سميعی نژاد

مجتبی سمیعی‌نژاد، وب‌لاگ‌نویس ۲۵ ساله و دانش‌جوی رشته ارتباطات، نویسنده‌ی وب‌لاگ "من نه منم" و سپس "استیجه"، از تاریخ ۱۱ آبان ۱۳۸۳ تا هشت بهمن ۱۳۸۳ را، "به دلیل انتشار خبر بازداشت 3 وب‌لاگ‌نویس دیگر" در بازداشت به سر برد. سپس بعد از آزادی موقت در بهمن‌ماه ۱۳۸۳، برای انتشار نظراتش وب‌لاگ جدیدی ایجاد کرد و همین امر موجب دست‌گیری مجدد وی، درست به فاصله‌ی چند روز پس از آزادی‌اش گردید که این حبس تا امروز نیز ادامه داشته است. مجتبی سمیعی‌نژاد اینک در زندان قزل حصار در میان مجرمان عادی و خلاف‌کاران به‌سر می‌برد.
حکم دو سال زندان برای مجتبی، رسماً به وکیل وی ابلاغ شده است و جرم ناکرده‌ی او "وب‌لاگ‌نویسی" است؛ همان ‌کاری که همه‌ی ما به آن مشغول‌ایم. این حکم در شعبه‌ی سیزده دادگاه انقلاب به‌وسیله‌ی قاضی سعادت صادر شده است. وظیفه‌ی انسانی و اخلاقی ما وب‌لاگ‌نویسان و همه‌ی کسانی که به حقوق بشر اعتقاد دارند، اعتراض به این ظلم مسلم است. از تمامی وب‌لاگ‌نویسان، نهادهای حقوق بشری و انسان‌های آزاده‌ی ایران و جهان خواستاریم تا صدای اعتراض خود را به این عمل غیر قانونی و حکم غیر انسانی بلند کرده و آزادی فوری مجتبی سمیعی‌نژاد را خواستار شوند.
توضیح: این حرکت به هیچ نهاد، شخص، گروه و ایدئولوژی وابسته نیست و در واقع حرکتی است مستقل و جوشیده از درون خود وبلاگ‌نویسان.

هیچ نظری موجود نیست:

Lilypie 3rd Birthday Ticker